Trädgårdsvy hos Christina Carlsson med buskar, rabatt och ett växthus.

Trädgårdsvisning 13 juni 2021

Som vi har längtat!

Berättelse från trädgårdsvisningen

(berättad av Ammii Asplund, källa: facebookgruppen för Trollhättans Trädgårdsförening)

Idag har Trollhättans Trädgårdsförening haft trädgårdsvisning hos Christina Karlsson som bor på Öventorp Kvarnängen 5, 46192 Trollhättan. Underbart att träffas i grupp igen efter att föreningen måste ställa in alla arrangemang, precis som alla andra behövt göra under pandemin. Vi delade upp dagen i två grupper för att inte vara för många på samma gång. Tack Christina för att vi fick komma till din trädgård och tack alla som kom. Christina visade upp sin trädgård, Kjell och Roger svarade på trädgårdsfrågor, det fanns massor av växter till försäljning, lotteri och en liten uppgift att leta älvor och änglar bland blommor och blad. Vädret har varit perfekt, solen visade sig från sin bästa sida 🌞
Ja ni förstår att det har varit en lyckad dag.

Bilder från trädgårdsvisningen hittar du i vår facebookgrupp 13 juni 2021.

Inbjudan

Äntligen kan föreningen hälsa er välkomna till ett trädgårdsbesök och den här gången är det hos Christina Karlsson som bor på Öventorp Kvarnängen 5, 46192 Trollhättan.

Christina har en trädgård full med växter, framför allt perenner och ett växthus. Hon har också flera bikupor, därför finns det också många växter som bina tycker om. Christina har alltid något projekt på gång, det blir en överraskning vad som sker just nu.

Lena Karlsson och Åsa Karnéus säljer växter som du kan betala med swish eller kontant.
Under dagen kan du ställa frågor till våra trädgårdsexperter Roger Viklund och Kjell Sjöberg, kända från Radio Trollhättan med programmet Trädgårdssnack. Lyssna gärna här.

Naturligtvis har vi också ett lotteri med chans att vinna växter m.m. Dessutom har du chans att vinna en liten tävling som vi ordnar i trädgården. Fikakorgen tar du med själv. För att försäkra dig om något att sitta på så tar du gärna med egen stol.

OBS! För att delta behöver du anmäla dig till Ammii Asplund. Vi kommer att dela upp dagen i två grupper. Grupp 1 mellan kl. 13:00-15:30, grupp 2 mellan 16:00-18:00

Det går bra att ringa, smsa eller mejla. Meddela vilken grupp du vill delta i. Allt för att planeringen ska bli så bra som möjligt. Mobil: 0704-39 36 89 eller sekreterare@trollhattanstradgardsforening.se

Max 25 personer per grupp så det är först till kvarn som gäller.
Vi följer Folkhälsomyndighetens restriktioner och arrangemanget kan komma att ställas in. Därför är det viktigt att du lämnar ditt mobilnummer så vi snabbt kan få ut information om det skulle behövas.

Publicerat

i