Välkommen till

Trollhättans Trädgårdsförening med Trollhätterosen

Vi hälsar nya besökare särskilt välkomna till vår förening och vår hemsida. Vill du delta eller bara är nyfiken på vilka intressanta trädgårdsbesök eller föredrag inomhus som vi har planerat ber vi dig gå in på fliken program.

Du som ännu inte är medlem är ändå välkommen till våra träffar och studiebesök. Då har du chansen att kolla lite närmare på vad vi gör och lära känna oss i föreningen. Vi vill ju förstås gärna att du blir medlem, det kan du läsa om på sidan Bli medlem.

Anmälan i förväg behöver vi få för vissa av våra arrangemang, det anges då på respektive programpunkt.

Vid inomhusarrangemang ingår fika. Har du allergier eller behöver specialkost är vi tacksamma om vi får reda på det i förväg. Anmäl dig genom att maila direkt till sekreterare@trollhattanstradgardsforening.se eller använd telefonen och ring till Ammii eller Roger, telefonnummer står på kontaktsidan.

Vi fotograferar

Vi fotar mycket både på våra trädgårdsbesök och våra föreläsningar inomhus. Det är trevligt med människor på bilderna också, inte bara blommor och växter.

Vill du inte vara med på bild eller att vi lägger upp bilder på hemsidan eller sociala medier där du är med så ber vi att du säger till oss. Du kan alltid kontakta oss i efterhand och be att vi tar bort uppgifter om dig eller bilder på dig.

Vill du hjälpa till och lära dig lite mer?

Till dig som är medlem, föreningen önskar få kontakt med, eller få förslag på, personer som vill engagera sig i föreningens verksamhet. Det kan vara deltagande i styrelse, programgrupp eller som valberedning. Då får du trevliga grupper att samarbeta med och en stor chans att påverka det föreningen gör. Kontakta oss genom att skicka e-postadress till sekreterare@trollhattanstradgardsforening.se

Gillar du att skriva?

Föreningen söker fler personer som vill ta bilder, skriva till tidningen, till hemsidan eller till facebook eftersom vi behöver turas om lite mer. Kontakta Britt-Mari Karlsson tel.0702-697488 eller epost: bmk.hemma snabela gmail.com (ha inte med något mellanrum – det är för att undvika robotar och spam).

För kontakt med föreningen se fliken ”Kontakt”, där kan du hitta telefonnummer till styrelsen.

Har vi fått din epostadress?

Är du medlem önskar föreningen få er e-postadress för att kunna skicka program och för att kunna skicka påminnelse via e-post innan varje möte? Om du inte redan har lämnat din e-postadress till föreningen och skicka din e-postadress till sekreterare@trollhattanstradgardsforening.se så får du ett mejl cirka en vecka innan.

Logga för studieförbundet Vuxenskolan
Vi samarbetar med
Studieförbundet Vuxenskolan Väst (SV Väst).
Tillsammans med SV Väst anordnar vi evenemang och studiecirklar. SV Väst stöttar oss också med bland annat lokaler och trycksaker.