Bli medlem

Vi är en förening med ungefär 150 medlemmar, vi har 6-7 programpunkter per termin. Vi försöker att ha ett omväxlande program, så det ska finnas något som är intressant för alla.

I slutet av våren och i början av hösten har vi oftast utomhusträffar, där vi gör trädgårdsvandringar eller ser på något annat, som växer.

I maj – juni brukar vi ha en bussresa på en dag då vi åker lite längre och ser på trädgårdar.
På hösten har vi också en kortare endagsresa, då samåker vi i bil.

Som medlem i Trollhättan Trädgårdsförening får du följande förmåner:

Från Riksföreningen Svensk Trädgård får du följande:

Genom vår förening får du:

• Intressanta föredrag ofta med bildvisning
  • Resor till intressanta trädgårdar med möjlighet att köpa växter
  • Råd om hur/vad man gör i trädgården
  • Trädgårdsvandringar
  • Samvaro med andra trädgårdsintresserade
  • Möjlighet att gå kurser, t.ex. i pilflätning, frösådd, beskärning och latinska växtnamn

Du får även:

Rabatter hos några företag i Trollhättan/Uddevalla

• 10% rabatt hos Nisses Växter i Uddevalla på växter ute + krukväxter, jord och gödning. (Gäller ej extraprisvaror)
  • 10% rabatt hos Utegolv i Trollhättan (gäller ej extrapris, offerter/tjänster, el- och bensindrivna motorredskap, maskiner, bensin till gräsklippare etc).

Medlem och avgifter

HELÅR:
Helbetalande 330:- (Detta är avgift enligt Riksförbundet Svensk trädgård, vår lokalförening kan ha en avvikande avgift.)
Familjemedlem 50:- OBS! 1 tidning per familj.

Din anmälan gör du via Svensk Trädgårds webbsida: Anmäl medlemskap! Klicka! du kommer direkt till sidan för anmälan. Inbetalning- och medlemskort kommer då hemskickat till dig. Lämna ditt namn, adress, mejladress, mobilnummer/telefonnummer. Vi vill helst skicka ut vårt program och inbjudningar till olika programpunkter via epost.

Eller Du kan betala direkt på PG 1215-3 eller på BG 731-2499. Glöm inte att skriva namn, adress och inte minst epostadress. Ange att du vill tillhöra Trollhättans lokalförening.

Eller Du kan kontakta ordförande, som vidarebefordrar din anmälan.

För mer information kontakta oss gärna, du kan maila eller ringa vår ordförande Roger Viklund på telefon 0707-22 37 59.

Presenttips:

Ge bort ett medlemskap som present. Klicka här för mer information och beställning.