Ordförande Roger närstuderar en blomma i Christina Carlssons rabatt.

Lyssna på trädgårdssnack i radio hösten 2022

Efter allt semesterfirande, så träder vi nu in i de färgsprakande höstmånaderna. Det är en härlig tid som bjuder på mycket att skörda, både ätbart och i form av upplevelser av olika slag. Äppleträd och päronträd dignar av frukt och björnbär och vinrankor är fulla med bärklasar. Mao finns det en del att ta hand och lagra in inför vintern eller att förädla på något sätt. Även om det, generellt sett, känns lite lugnare i våra trädgårdar under denna period, så finns det ändå en hel del att sysselsätta sig med.

Blomningstiden är dock inte över än. Det finns ett flertal perenner som blommar långt in på hösten och dessa sätter mycket färg på en trädgård, tillsammans med de sprakande höstfärgerna på alla träd och buskar. Just höstblommande perenner kommer det handla om i vårt andra program av säsongens ”Trädgårdssnack” i Radio Trollhättan på 90,6 MHz.

Nu kör vi för tredje säsongen i rad och vi började den 2/9 med säsongens första program. Då handlade det om vad som var aktuellt skörda i våra trädgårdar och hur man kan ta hand om skörden. Detta program går fortfarande att lyssna på via Radio Trollhättans hemsida, då ni går in på arkivet där.

Kl 17 den 16 september 2022 är det dags att bänka sig ute i uterummet tillsammans med kaffe, kanske lite hembakt och radion inställd på 90,6 MHz. Då kommer ni få mängder med tips på tacksamma och tåliga perenner för hösten. Blomningstiden är inte över bara för att sommaren är slut enligt almanackan. Det går att njuta mycket längre tid av floret än vad man kan tro.

Hjärtligt välkomna alla lyssnare! 🥰😃 / Roger Viklund

Publicerat